Viacose obrabanie
Uživatel | Příspěvek |
Janoss Poslat zprávu | Profil |
Datum:
16.5. 2012
| Zobrazeno:
10740x Konfigurace CATIA: Text dotazu: |
J.Cerki Poslat zprávu | Profil |
[#2931]
| Publikováno:
16.05. 2012 - 19:04 No na zaciatocnika si si vybral dost zlozitu suciastku :-) . Ale vsetko sa da ... Len s toho obrazku nie je dobre vidiet , ako su tam tie dutiny .... Lepsie by bolo , keby si Part poslal na mail ... Inak , to by som obrabal na 5-osom stroji ... |
Jan Hnátík Poslat zprávu | Profil |
[#2949]
| Publikováno:
18.05. 2012 - 09:01 Ahoj,
souhlasím s Cerkim, součástka je opravdu dost složitá. Když se na obrázek koukám, není moc vidět, jak hluboko ty kapsy jdou. Skoro to vypadá, jako že se nástrojem bude muset sáhnout "za roh". Ale pokud bys použil odlehčenou kulovou frézu, tak by to asi šlo. Už jsem to taky dělal. V Catii jsem kulovku nadefinoval jako kotoučovou frézu (T-Slotter), průměr je např. 20mm, zaoblení je na horní i spodní straně 10mm. Tím pádem má vlastně stopka frézy jakoby průměr 0mm, ale to v téhle chvíli nevadí. Zbytek nástroje můžeš domodelovat třeba jako upínač. Podle obrázku ale myslím, že ta kulovka bude asi hodně odlehčená a hlavně hooodně vyložená, takže tuhost nástroje veškerá žádná. Takže to bude spíš takový "š***lání". Jinak na ty dutiny můžeš klidně použít 3D operace (hrubování, Spiral milling,...), ale pochopitelně s vykloněnou osou. Tím chci říct, že nejspíš nebude potřeba plynulé 5osé obrábění, ale bude stačit indexované 3+2osé, což je pochopitelně jednodušší. Honza |
Janoss Poslat zprávu | Profil |
[#2950]
| Publikováno:
18.05. 2012 - 09:17 Čaute,
ono to je také hranie sa, snažím sa niečo naučiť. Vnútorný tvar je na obr. Ak máte nejaké nápady, ako tú dutinu urobiť lepšie, pokojne napíšte. Privítam všetky názory, nápady a rady :) Jano |
Janoss Poslat zprávu | Profil |
[#2951]
| Publikováno:
18.05. 2012 - 09:20 Ešte pre upresnenie. |
Jan Hnátík Poslat zprávu | Profil |
[#2952]
| Publikováno:
18.05. 2012 - 10:48 Tak při pohledu z boku ta dutina nevypadá zase tak zle. Já osobně bych na to šel opravdu přes to indexované obrábění. Nastavení osy bych provedl tak, že bych si natočil model do takové polohy, aby bylo do dutiny vidět. Při volbě osy je v dialogu ikona, která nastaví polohu osy nástroje kolmo k ploše obrazovky, resp. ve směru pohledu. To znamená, že se vlastně díváš ze směru nástroje. Klasickým Roughingem bych to vyhruboval, dále bych pokračoval asi Z-Levelem (se stejným sklonem osy), jen na té plošší části bude možná potřeba sáhnout Sweepingem nebo tak něco. Vždycky si chce nejdřív představit, co chci dělat, a až potom se snažit Catii (nebo jakýkoli jiný CAM) donutit, aby udělal to, co chci.
Jinak ty dutiny jsou asi rozloženy rovnoměrně po 72°, takže až budeš mít obrobenou jednu dutinu, transformovat operace kolem osy. Abys to nemusel oklikávat pětkrát do kola. Honza |
Janoss Poslat zprávu | Profil |
[#2954]
| Publikováno:
18.05. 2012 - 21:31 Dik Honza,
mám ešte dve otázky. Nemáš po ruke nejaký link na indexované obrábanie? Google mi vyhadzuje samé hlúposti. Ako transformujem operácie okolo osi? Jano |
Uživatel nepřihlášen
Pro zobrazení obsahu stránky / provedení akce (vytvoření nového téma, napsání odpovědi do diskuse apod.) musíte být přihlášeni.