Problematika G0 G1 G2 continuity
Uživatel | Příspěvek |
Joz1nko Poslat zprávu | Profil |
Datum:
8.2. 2012
| Zobrazeno:
11620x Konfigurace CATIA: Text dotazu: |
Joz1nko Poslat zprávu | Profil |
[#2607]
| Publikováno:
08.02. 2012 - 12:19 Druhý obrázok naznačuje tangentnu analýzu a problém medzi vytvorenými plochami.
Neskor by ma aj zaujímalo, akým najideálnejšim sposobom spraviť rekonstrukciu ci už mračna bodov alebo siete v catii. Uz som coto skúšal, cez DIgitize shape editor, quick surface reconstruction, generative shape design. Štandardné geometrické plochy nemám problém spraviť, ale všeobecné už áno. V catiu - plošne modelovanie ovladam zatial na školskej urovni. Dakujem. |
Ing Jan Cinert Poslat zprávu | Profil |
[#2611]
| Publikováno:
09.02. 2012 - 21:35 K prvnímu dotazu. V podstatě existují tři typy návaznosti. Bodová, tangentní a křivostní. Zkusím vysvětlit rozdíly, ale ani já nejsem v této oblasti nějaký extra specialista
a) Bodová Dvě plochy jsou prostě nějak spojené, tj. není mezi nimi žádné mezery. Jejich hranice se dotýkají v jedné křivce, ale směry tangent obou ploch jsou v bodech spojení různé. b) Tangentní Kromě podmínek v a) jsou navíc směry tangent shodné. V místě spojení se ale poloměr křivosti (převrácená hodnota poloměru) mění skokově. Když si představíte napojení rovinné plochy a zaoblení v konstantním poloměrem, rovinná plocha má poloměr křivosti Rk = 0 a zaoblení pak Rk = 1 / poloměr, což je konstanta. V místě napojení se tedy hodnota mění z 0 na jinou hodnotu nespojitě c) Křivostní splněno a) i b), a poloměr křivosti se mění spojitě. Toto napojení se používá u designových ploch (class A surface). Proč je to důležité si představte na situaci, kdy se díváte na nablýskané nové auto, kdy se v něm odráží světlo. Odraz vytváří na karoserii různé světlé a tmavé oblasti, které se krásně a plynule mění, tak jak se mění úhle pohledu. Pokud by plochy neměly křivostní napojení, měly by přechody "ostré" hrany a nebylo by to hezké. Proto se používají i tzv. čisté, jednopatchové plochy. CATIA má modul pro class-A plochy, ale hodně se používá SW ICEM-Surf. A k druhému dotazu Hrubé plochy postavte v GSD a pak je dolaďte ve FreeStyle, nebo můžete rovnou použít FreeStyle. |
Joz1nko Poslat zprávu | Profil |
[#2620]
| Publikováno:
12.02. 2012 - 20:49 Ďakujem za reakciu,
takto som si to nejak predstavoval. V ramci tejto problematiky, budem mať určiťe ešte nejaké otázky. ;) Vďaka |
Ing Jan Cinert Poslat zprávu | Profil |
[#2621]
| Publikováno:
12.02. 2012 - 21:18 Klidně se ptejte, pokud budu schopen poradit... |
Patrik Vaclav Poslat zprávu | Profil |
[#2627]
| Publikováno:
13.02. 2012 - 08:39 Ešte by som zmienil opravu veľmi veľkých a zložitých designových (áčkových) plôch cez koncepčné sekcie. Ide o to že táto metóda nie je, až tak náročná na hardware ako ostatné, no je zdĺhavejšia.
Princíp je v tom, že si vytvoríme koncepčné sekcie cez celý part v smeroch designu (zaleží na tvare plôch), ktorých roviny rezu budú každých cca 5 mm (zaleží na kvalite plôch a veľkosti). Keď nám vzniknú jednotlivé koncepčné čiary, tak sa ich snažíme pospájať cez Multy-section surface. No pozor toto je vhodne robiť, iba v krajnej núdzy keď už nič iné nepomôže, kedže sa môžu designové plochy výrazne zmeniť. Skôr je táto metóda vhodná pre zmenu 3D scanu (mračien bodov) do kvalitnejších plôch. |
Uživatel nepřihlášen
Pro zobrazení obsahu stránky / provedení akce (vytvoření nového téma, napsání odpovědi do diskuse apod.) musíte být přihlášeni.