Remove Surface
Uživatel | Příspěvek |
Pepe_CZ Poslat zprávu | Profil |
Datum:
19.10. 2010
| Zobrazeno:
13070x Konfigurace CATIA: Text dotazu: |
Jan Baloun Poslat zprávu | Profil |
[#1207]
| Publikováno:
19.10. 2010 - 14:40 Zkusil bych MultiExtract. |
Ing Jan Cinert Poslat zprávu | Profil |
[#1208]
| Publikováno:
19.10. 2010 - 14:58 Pokud jde jen o to, dostat tu plochu pryč, použijte obyčejný Join (pouze s tou jednou plochou) a v záložce Sub-elements to remove vyberte právě tu červenou plochu. Pak uvidíte malý zázrak :-).
Přišli jsme na to nedávno, jde tím odstranit v podstatě jakákoliv část složené plochy. |
Pepe_CZ Poslat zprávu | Profil |
[#1209]
| Publikováno:
19.10. 2010 - 15:06 Re2- Vyborne, jak ja normalne Join nemam rad, tak ho nyni miluju :-) Presne to co potrebuji.
Re1- MultiExtract je resenim jen v pripade, ze bych nemel rizeny parametrem pocet stran mnohouhelniku na vnejsi strane. Aktualne 10tiuhelnik. Pokazde by totiz bud nejake Fejsy chybely, nebo prebyvaly. Tot je prave to svizelne, kdyz chce clovek udelat neco modifikovatelne :-) |
Ing Jan Cinert Poslat zprávu | Profil |
[#1210]
| Publikováno:
19.10. 2010 - 16:59 Uživatel cituje z příspěvku #1209:
'jak ja normalne Join nemam rad'Co se vám nelíbí na Joinu? Já myslím že je to víceméně safe funkce. |
Pepe_CZ Poslat zprávu | Profil |
[#1211]
| Publikováno:
19.10. 2010 - 17:24 Uživatel cituje z příspěvku #1210:
'Co se vám nelíbí na Joinu? Já myslím že je to víceméně safe funkce.' nedovedu ted presne z hlavy rict presne priciny, ale mnohdy se stava, ze join ma problemy se jakoby aktualizovat. Kdyz to reknu velmi subjektivne, je neobratny a nahlouply. Pokud jde o seskupeni ploch, je mnohem prijemnejsi vyuzivat ke stejnemu zameru funkci Heal, od te doby uz se s problemy pri aktualizacich nesetkavam (treba zmena geometrie za pomoci parametrizace)... Nicmene Heal se neda pouzit pro sjednoceni Krivek a 3D car, tam vzdy musim sahnout k Joinu. - Ted si ale vybavuju hlavni duvod moji averze, ze je velice obtizne zpetne do joinu pridat nebo odebrat prvky. A to se stava docela casto, ze pri velkych zmenach pomoci vstupnich parametru se nekdy mnohou nektere fejsy rozmnozit na vice mensich, pricemz Join zakrici a editovat je ho slozite. Mam takovy pocit ze prave toto byl ten problem. |
Josef Kočí Poslat zprávu | Profil |
[#1213]
| Publikováno:
19.10. 2010 - 17:40 Funkci Heal doporučuji používat pouze vyjíměčně, a to na žádoucí opravu geometrie. Při plošném a nekontrolovaném nasazení může nežádoucím způsobem měnit průběh ploch.
Zásadně preferuji Join. Pokud jsou správně udělané průsečiky a plochy navazují v 0,01 mm funguje bezproblémově. |
Ing Jan Cinert Poslat zprávu | Profil |
[#1214]
| Publikováno:
19.10. 2010 - 20:13 Naprosto souhlasím s jk, heal deformuje plochy (což je většinou nežádoucí). Měl jsem tu čest vidět metodiky několika automobilek, a v řadě z nich se Join používal jako poslední operace nějaké dílčí geometrie (obsahoval pouze jednu plochu z předchozí operace). Velkou výhodu je, že u něj lze měnit orientaci. Lze tak opravit změnu normály při použití replace.
Na přidávání ani odebírání nevidím žádný problém, pokud se nevypíná kontrola "check manifold" ani "check conex", funguje naprosto spolehlivě. Větší nebezpečí u parametrického modelování představují funkce založené na tzv. Brep elementech. |
Josef Kočí Poslat zprávu | Profil |
[#1215]
| Publikováno:
20.10. 2010 - 17:45 To by mě docela zajímalo. Brep=pionický ??? Dalo by se to trochu rozvést, co je to za elementy? Předem dik |
Ing Jan Cinert Poslat zprávu | Profil |
[#1216]
| Publikováno:
21.10. 2010 - 07:48 Brep element je zjednodušeně řečeno veškerá geometrie, která se "nedá" nakliknout ve stromě.
Příklad: u line jsou to její dva koncové body u surface jsou to všechny segmenty její hranice a body (vertex) na těchto hranicích u solidu, např. u krychle, je to šest stěn, dvanáct hran a osm vrcholů. Tyto elementy se vytváří na každé geometrii a mají zcela specifické vnitřní pojmenování. Pokud pracujeme s funkcemi, kde je třeba vybírat právě tyto elementy (např. EdgeFillet), běžně se při změně geometrie stává, že Brep element přestane existovat nebo dostane jiný název a při updatu je nutné ho znovu vybrat. |
Pepe_CZ Poslat zprávu | Profil |
[#1219]
| Publikováno:
21.10. 2010 - 13:20 predpokladam ze Brep v nekterych pripadech znamena i plocha - (tedy segment daneho prvku extrude - tedy to co jste uvedl jako druhy priklad- pokud chapu vyznam spravne)
jako priklad, vytvorim nacrtek sestihranu, nebo jej vytvorim pomoci 3D car, a pak jej vysunu pomoci extrude. Element ve stromu jako takovy je jen jako celek, ale kdyz vyberu jen jednu plochu z celkoveho poctu 6ti ploch, jedna se o Brep. Zdali tomu spravne rozumim. PS: Jsem totiz vetsinou nucen joinovat prave takove plochy, atpd... Predpokladam ze ale v tomto pripade neexistuje jina rada, ner radne zvazit kazdy krok. |
Pepe_CZ Poslat zprávu | Profil |
[#1220]
| Publikováno:
21.10. 2010 - 13:48 Treba mam dotaz co se offsetu tyce. Podle ceho Catia offsety pocita, jelikoz dle standartniho promitani nikdy nemuze vytvorit to co mi vytvorila tady.... Viz obrazek. Tyka se to tim padem i thick profilu. Je to docela neprijmene, vidim kde je bod problemu, ale vubec algorytmu Catie nerozumim. Klidne poslu i nativni soubor s mrtvolou.
Zde sice zadne reseni asi nebude, ale proste jen tak pro zabavu jako drobne OT... Kazda zenska ma sve dny. |
Ing Jan Cinert Poslat zprávu | Profil |
[#1222]
| Publikováno:
21.10. 2010 - 14:21 Add Brep - chápete to úplně správě. Pokud geometrii musíte vybírat v prostoru a ne jen ve stromu, pak se Brep elementům nevyhnete. Někdy je použití Brepu nevyhnutelné (Variable fillet), ale jindy se dá použít alternativní funkce, např. místo Trim a EdgeFillet rovnou Fillet (plocha - plocha).
Add offset. Fce Offset i Thick surface počítají standartně s max. ochylkou 0,1mm (kterou využívá podle potřeby) - pozor na to. Pokud chcete úplně čistý offset, je třeba zvolit smoothing manual a zadat 0. A co se vám nezdá na tom obrázku? Podle mého je vše v pořádku. |
Pepe_CZ Poslat zprávu | Profil |
[#1270]
| Publikováno:
01.11. 2010 - 16:12 add offset-
jde o to, ze shape, ktery je v pozadi, zluty, je original. Jeho vnejsi hrany jsou tangentni bez ostreho prechodu, pricemz offset jej tangentne nevysune a vytvori ostry prechod. Strucne- nejedna se o stejnou geometrii zvetsenou v meritku. ale dost mozna to vyresi vas postup, to jsem jeste nemel moznost vyzkouset. |
Ing Jan Cinert Poslat zprávu | Profil |
[#1272]
| Publikováno:
01.11. 2010 - 19:24 Jsou dvě možní příčiny, proč se vytváří takto "roztřepený" okraj.
- offsetovaná plocha má tangentní, nikoliv křivostní napojení - na offsetované ploše jsou ostré hrany Nerad bych se pouštěl do popisu geometrie ploch, ale myslím že offset se počítá z normál a ptotože se u tangentního napojení mění křivost nespojitěm, projeví se to i ve výsledku. V přílože malý příklad. Offset z rádiusu mezi dvěma plochami, jednou obyčejný, tj. s tangentním napojením (modrý), podruhé styling - křivostní (růžový). Můžete krásně vidět, co to udělá ve výsledku s hranicí. |
Ing Jan Cinert Poslat zprávu | Profil |
[#1273]
| Publikováno:
01.11. 2010 - 19:26 Jen pro ujasnění, obě plochy jsou totožné, jen posunuté kvůli lepší viditelnosti. Obě vychází ze stejné plochy. |
Uživatel nepřihlášen
Pro zobrazení obsahu stránky / provedení akce (vytvoření nového téma, napsání odpovědi do diskuse apod.) musíte být přihlášeni.