Vítejte !   Přihlášení | Registrace
Hlavní menu
CATIA fórum.cz
Novinky
Seriál CATIA
Obecně o CAD
Novinky ze světa DS
Makra pro CATIA V5
Diskuse
Vytvořit téma
Koncepty
Seznam oblíbených
Soukromé zprávy
Pravidla
Live CHAT
VIP žádost
Základy Catia
Ke stažení
Doporučujeme
Pracovní příležitosti
Reklama a kampaně
O fóru
Nápověda

Vyvoj CATIA V5-6

Kompletní přehled příspěvků v tématu Vyvoj CATIA V5-6 řazený podle data jejich publikace na fóru.

UživatelPříspěvek
Michal FABIAN

Poslat zprávu | Profil
Datum: 12.3. 2019 | Zobrazeno: 183x
Konfigurace CATIA: CATIA V5-6

Text dotazu:
Dobrý deň, mám jeden dotaz. Sú nejaké informácie dokedy bude vyvíjaná a podporovaná CATIA V5-6. Posledná je zatiaľ V5-6R2016, znamená to, že je CATIA V5-6 na ústupe a plánuje sa prechod na 3D Experience? Pokiaľ viem automobilky vrátane ŠKODA Auto bežia práve na CATIA V5-6 a nemám indície žeby prechádzali na 3D Experience. Vďaka za info.

Ing Jan Cinert

Poslat zprávu | Profil
[#6618] | Publikováno: 13.03. 2019 - 13:19
Dobrý den,

V5 má od DS avizovanou podporu až do roku 2025. Každý rok tedy paralelně s V6 vychází i ekvivalentní release V5-6R20xx. Poslední dostupná verze je již zcela jistě V5-6R2018 (R28) a možná už je dokonce uvolněna i V5-6R2019 (R29).

PS: Koncern VW by snad měl na R28 přecházet tento rok.

Na ústupu V5-6 zatím rozhodně není a přechod na V6 (CATIA Experience) zatím není absolutně uvažovaný. Např. VW nyní s PLM přechází od stařičkého KVS na Connect, což je de facto Siemens Team Center. Pravděpodobnost, že by s tímto scénářem někdy v budoucnu přecházeli na V6, se limitně blíží nule.
Michal FABIAN

Poslat zprávu | Profil
[#6620] | Publikováno: 16.03. 2019 - 14:53
P. Cinert, vďaka za odpoveď.
No nie je mi ale úplne jasné: "VW nyní s PLM přechází od stařičkého KVS na Connect, což je de facto Siemens Team Center. Pravděpodobnost, že by s tímto scénářem někdy v budoucnu přecházeli na V6, se limitně blíží nule."
Tým, že VW prešli na Team Center myslíte, že namiesto V6 by sa po ukončení podpory V5 prešlo na konkurenčné Siemens NX?
Hovorí sa, že Mercedes prešiel po kríze 2007 vplyvom vraj "politického" rozhodnutia "nemecký priemysel na nemeckom SW" na Siemens NX. Pýtal som sa na to ľudí, či aj VW Group nečaká takýto scénar, tvrdili, že śa stretli s takýmito úvahami, ale zatiaľ nie. Viem, že tieto veci sa nedejú skokovo a projekty automobiliek nejde preklopiť zo dňa na deň do iného SW. Ale niekedy politické rozhodnutia ochrany trhu majú svoju vlastnú logiku a väčšiu silu ako racionálne úvahy a rozhodnutia.
Ak to môžem porovnať z oblasti automotive: Silný nástup "downsizingu". Po určitom čase sa to ukázalo ako slepá ulička a už sa vraciame k väčším objemom. Podobne to vidím s elektromobilitou ... Ale to som už trocha odbočil.
Ing Jan Cinert

Poslat zprávu | Profil
[#6621] | Publikováno: 17.03. 2019 - 20:15
No, to že vývoj V5 má být ukončen v roce 2025 ještě neznamená, že tím V5 definitivně skončí. Stejně jako V4, jejiž vývoj skončil "kdysi" dávno, snad ještě někde přežívá. Takže V5 může v její poslední verzi žít klidně dalších třeba 15 let po skončení vývoje (s minimální podporou).

Na druhou stranu jsem nejednou slyšel od velkých firem s vlastním PLM, že by pro ně bylo méně bolestivé vyměnit CAD než PLM. Takže s vaší domněnkou souhlasím - VW a V6 je i dle mého názoru holý nesmysl. Nasazení Connectu je jasným signálem, že Enovia prostě nebude to správné řešení. Jde totiž provozovat i kombinace V5 + Enovia (snad dokonce nejlepší funkcionalita). Kdyby byla Enovia vyhodnocena jako lepší na TeamCenter, mohli by jí nasadit.

Jedinou devizou DS je, že na V5 jede opravdu hodně automotive zákazníků a přechod na jiný CAD by byl skutečně bolestivý. I Daimler stále udržuje V5R19 pro staré projekty...


Uživatel nepřihlášen

Pro zobrazení obsahu stránky / provedení akce (vytvoření nového téma, napsání odpovědi do diskuse apod.) musíte být přihlášeni.