Vítejte !   Přihlášení | Registrace
Hlavní menu
CATIA fórum.cz
Novinky
Seriál CATIA
Obecně o CAD
Novinky ze světa DS
Makra pro CATIA V5
Diskuse
Vytvořit téma
Koncepty
Seznam oblíbených
Soukromé zprávy
Pravidla
Live CHAT
VIP žádost
Základy Catia
Ke stažení
Doporučujeme
Pracovní příležitosti
Reklama a kampaně
O fóru
Nápověda

Animace

Kompletní přehled příspěvků v tématu Animace řazený podle data jejich publikace na fóru.

UživatelPříspěvek
Daniel Kudrna

Poslat zprávu | Profil
Datum: 10.11. 2016 | Zobrazeno: 8006x
Konfigurace CATIA: V5R20

Text dotazu:
Dobrý den,
rád bych se zeptal a s poklonou poprosil, jestli by mi nekdo dokázal udělat video na návod nebo aspon postup česky na animaci Sestavy motoru. Stačí píst,ojnice, kliková hřídel a hlava válce.... Jsem student SPŠS, Catia se učíme, ale nemáme tolik času prolést všechny věci vtom, a mě by animace moc zajímala. Učím se i vtom sám, ale tohle je na mě moc složitý. Děkuju všem.

Ing Jan Cinert

Poslat zprávu | Profil
[#5990] | Publikováno: 10.11. 2016 - 22:44
Dobrý den,

k tomu musíte použít kinematiku (DMU Kinematics), vytvořit vazby a pak spustit simulaci.

Na tomto odkazu je sestava s kinematikou vačky, můžete se inspirovat - http://www.catia-forum.cz/forum/topic.php?topic_id=731

Obávám se, že čas potřebný pro vytvoření návodu nebo videa vám asi nikdo jen tak nevěnuje. Na druhou stranu zkuste obětovat svůj čas a podívat se po YouTube - různých tutoriálů a návodů je tam spousta. Kinematika není nijak zvlášť složitá, u klikového mechanizmu jsou to de facto čtyři vazby.

Ing Jan Cinert

Poslat zprávu | Profil
[#5991] | Publikováno: 10.11. 2016 - 22:50
Ještě mě napadlo, klikový mechanismus se dá rozhýbat i v obyčejné sestavě. Stačí klikou točit pomocí kompasu se stisknutým CTRL + SHIFT současně. Sestavě pak pohybuje všemi díly současně, protože zároveň dodržuje vazby.

Sice u toho uvidíte kompas, takže na natáčení videa to úplně není, ale pro rozpohybování to stačí.


Uživatel nepřihlášen